| Författare |
Meddelande |
< Allmän diskussion ~ Alla tiders 25 bästa spelmusikskivor |
| Johan |
Postat: sön dec 24, 2006 12:39 am |
|
|
|
Redaktör
Registreringsdatum: 10 september 2004
|
| Nu har vi listat våra favoriter. Vad tycker du om våra val? Har du kanske en egen lista att kontra med? Sätt igång! |
|
|
| Till överst på sidan |
|
| Jespaah |
Postat: mån dec 25, 2006 12:12 pm |
|
|
Registreringsdatum: 09 december 2004
|
Tyvärr är den riktigt enformig och det märks vilka sorters spels som det lyssnas mest på. Ett av de jag saknar mest är väl något av Halo-soundtracken, som med lätthet borde komma in på en sådan här lista.
Men helt okej lista för retro-spel. Bra att ni inte missade Nights  |
_________________ Hans Zimmer är blytung i Pirates 2, det märks vad han är bäst på när han nu fått jobba utan Badelt! "Davy Jones" är en solklar favorit. |
|
| Till överst på sidan |
|
| Johan |
Postat: ons dec 27, 2006 3:18 pm |
|
|
|
Redaktör
Registreringsdatum: 10 september 2004
|
| Jo, det är sant att listan präglas av en hel del rollspelsmusik och det är mycket riktigt så att flera av oss på redaktionen lyssnat mycket på sådan. Jag försöker lyssna på så mycket musik som möjligt som lockar, men har absolut missat en del godbitar. Halo 2-musiken har jag dock lyssnat på en hel del fastän jag inte har spelat något av spelen och den är riktigt bra. Vem vet, kanske den skulle ha hamnat på plats 26 på min personliga topplista... |
|
|
| Till överst på sidan |
|
| kungdavid |
Postat: ons dec 27, 2006 11:50 pm |
|
|
|
Skribent
Registreringsdatum: 12 september 2004
|
Det ska nämnas att topplistan är en sammanvägning av fem redaktionsmedlemmars personliga topp-20-listor, därför har det blivit en övervikt av "kända" soundtrack, eller såna som många av oss lyssnat på och gillar. Inget fel i det, men de "smalare" alternativen har inte kommit med (om de inte tillhört någons absoluta favoriter). De får vi skriva om i annan form i stället
Trots att jag inte lyssnat så mycket på Halo-musiken måste jag hålla med om att en del av den är riktigt bra. Men skulle inte kommit med på min lista ändå [jag hatar listor >_<] |
|
|
| Till överst på sidan |
|
| Franky |
Postat: tor dec 28, 2006 5:24 am |
|
|
|
Registreringsdatum: 15 juni 2006
|
| Saknade Actraiser Symphonic Suite i listan. Fantastiskt, om än lite kort, soundtrack. |
|
|
| Till överst på sidan |
|
| Robert Steen |
Postat: tor jan 11, 2007 6:29 pm |
|
|
|
Registreringsdatum: 10 januari 2007
|
| Som sagt, många av de lite smalare albumen försvinner när man ska göra en sammanställning över flera personers favoriter - se bara på den svenska albumlistan. |
|
|
| Till överst på sidan |
|
| D3bian |
Postat: lör feb 24, 2007 5:48 pm |
|
|
|
Registreringsdatum: 19 december 2004
|
Silent Hill-soundtracken var givna. Samtliga soundtrack är otroligt bra. Få överraskningar på den där listan, men överlag bra val  |
|
|
| Till överst på sidan |
|
|
|