Forumindex
Författare Meddelande

<  Allmän diskussion  ~  Alla tiders 25 bästa spelmusikskivor

Johan
Postat: sön dec 24, 2006 12:39 am Svara med citat
Redaktör Registreringsdatum: 10 september 2004 Inlägg: 221 Ort: Älvängen
Nu har vi listat våra favoriter. Vad tycker du om våra val? Har du kanske en egen lista att kontra med? Sätt igång!
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger ICQ
Jespaah
Postat: mån dec 25, 2006 12:12 pm Svara med citat
Registreringsdatum: 09 december 2004 Inlägg: 23 Ort: Sola i Karlsta
Tyvärr är den riktigt enformig och det märks vilka sorters spels som det lyssnas mest på. Ett av de jag saknar mest är väl något av Halo-soundtracken, som med lätthet borde komma in på en sådan här lista.
Men helt okej lista för retro-spel. Bra att ni inte missade Nights Very Happy

Postat: ons dec 27, 2006 3:18 pm Svara med citat
Redaktör Registreringsdatum: 10 september 2004 Inlägg: 221 Ort: Älvängen
Jo, det är sant att listan präglas av en hel del rollspelsmusik och det är mycket riktigt så att flera av oss på redaktionen lyssnat mycket på sådan. Jag försöker lyssna på så mycket musik som möjligt som lockar, men har absolut missat en del godbitar. Halo 2-musiken har jag dock lyssnat på en hel del fastän jag inte har spelat något av spelen och den är riktigt bra. Vem vet, kanske den skulle ha hamnat på plats 26 på min personliga topplista...
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger ICQ
kungdavid
Postat: ons dec 27, 2006 11:50 pm Svara med citat
Skribent Registreringsdatum: 12 september 2004 Inlägg: 96 Ort: Göteborg
Det ska nämnas att topplistan är en sammanvägning av fem redaktionsmedlemmars personliga topp-20-listor, därför har det blivit en övervikt av "kända" soundtrack, eller såna som många av oss lyssnat på och gillar. Inget fel i det, men de "smalare" alternativen har inte kommit med (om de inte tillhört någons absoluta favoriter). De får vi skriva om i annan form i stället Smile

Trots att jag inte lyssnat så mycket på Halo-musiken måste jag hålla med om att en del av den är riktigt bra. Men skulle inte kommit med på min lista ändå Wink [jag hatar listor >_<]
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Franky
Postat: tor dec 28, 2006 5:24 am Svara med citat
Registreringsdatum: 15 juni 2006 Inlägg: 9
Saknade Actraiser Symphonic Suite i listan. Fantastiskt, om än lite kort, soundtrack.
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Robert Steen
Postat: tor jan 11, 2007 6:29 pm Svara med citat
Registreringsdatum: 10 januari 2007 Inlägg: 1
Som sagt, många av de lite smalare albumen försvinner när man ska göra en sammanställning över flera personers favoriter - se bara på den svenska albumlistan.
D3bian
Postat: lör feb 24, 2007 5:48 pm Svara med citat
Registreringsdatum: 19 december 2004 Inlägg: 46
Silent Hill-soundtracken var givna. Samtliga soundtrack är otroligt bra. Få överraskningar på den där listan, men överlag bra val Wink

Visa inlägg nyare än:  

Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1
Skapa nytt ämne

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet